Jak zostać profesjonalnym marketerem
Marketing jest jedną z najważniejszych ról w Twoim biznesie.
Niezależnie od tego, czy chcesz zdobyć pozycję lidera na rynku, czy poprawić wizerunek swojej marki, będziesz musiał przyjąć jedną lub więcej strategii.
Ale jak zoptymalizować działania marketingowe?
Jakich cech potrzebujesz do tej pracy, i jakie innowacje musisz zrozumieć, aby Twoja strategia odniosła sukces?
Oto 10 wskazówek, jak być marketerem z żelazną konsekwencją!
1 – Bądź kreatywny.
Praca musi się ciągle wymyślać na nowo, z nowymi pomysłami, nowymi produktami, które będą trendami jutra.
Wraz z mnożeniem się technologii i aplikacji, kreatywność jest obecnie wielokanałowa i wielopłaszczyznowa.
Wszystkie elementy i technologie muszą być połączone w jednym celu: aby uczynić nasze życie łatwiejszym i bardziej efektywnym.
Innowacyjność polega na tworzeniu nowych produktów, ale także na ulepszaniu już istniejących.
Dowodem na to jest sukces „connected objects”, które optymalizują przedmioty codziennego użytku, takie jak szczoteczka do zębów czy zegarek.
2 – Wiedza, jak wprowadzać innowacje, zachowując prostotę.
Ergonomia, prostota i kompletność: to są kryteria tworzenia innowacyjnego produktu.
Nowe usługi muszą być łatwe w użyciu i zrozumiałe.
Konsumenci są nieustannie pytani o informacje i nie zawahają się przejść do konkurencji, jeśli produkt obok wydaje się łatwiejszy w użyciu.
Podczas gdy my ciągle gonimy za czasem, dzisiejsze aplikacje są po to, aby go oszczędzać.
Interfejsy muszą być przyjazne dla użytkownika, aby mogły być zintegrowane z codziennym użytkowaniem przez konsumentów.
3 – Opracuj dobrą strategię.
Dobry pomysł to nie wszystko: musi mu towarzyszyć solidna strategia, która pozwoli uruchomić nowy projekt.
Istnieje 5 kluczowych czynników sukcesu w każdej kampanii marketingowej:
- połączenie,
- inspiracja,
- skupienie,
- organizacja
- konstrukcja.
Firmy, które skupiają się na doświadczeniach klientów, radzą sobie znacznie lepiej niż ich konkurencja.
Zarządzanie treścią i doświadczeniami klientów są zatem najważniejszym priorytetem strategicznym dla marketerów!
Będziesz musiał być elastyczny, aby dostosować swoją strategię w razie potrzeby.
Strategia produktu, na przykład, podlega ciągłym zmianom.
Będzie się on rzeczywiście zmieniał w zależności od możliwości, opinii klientów i nowych zagrożeń rynkowych (takich jak cyberprzestępczość).
4 – Jak zostać profesjonalnym marketerem – miej dobre wyczucie czasu.
Porządkowanie pomysłów jest dobre, ale trzeba je również wprowadzać w życie we właściwym czasie.
Timing jest wszystkim w każdej akcji marketingowej.
Snapchat pojawił się na rynku w czasie, gdy dyskutowano o wadze zdjęć: idealne wyczucie czasu dla aplikacji do robienia efemerycznych zdjęć.
5 – Zaakceptuj mobilność i wykorzystaj możliwości oferowane przez nowe narzędzia.
To fakt: klient musi mieć teraz możliwość zakupu produktu lub usługi w dowolnym czasie, gdziekolwiek się znajduje.
Ponieważ Instagram uruchamia przycisk „zakupy” i przekształca się w sklep internetowy, jasne jest, że strony e-commerce muszą być dostępne na Androida lub iOS.
Jednak nie wszyscy się na to zdecydowali. I to jest problem.
Jeśli nie zdecydujesz się na działania cyfrowe już teraz, przegapisz okazje do nawiązania kontaktu z klientami.
Bo ci, częściej korzystają z sieci społecznościowych i platform współpracy, aby nawiązać kontakt z firmami i markami.
Sieci społecznościowe są stale wymyślane na nowo, aby oferować usługi i funkcje, które są coraz bardziej atrakcyjne dla reklamodawców i firm. Więc wykorzystaj te możliwości!
6 – Należy pamiętać, że iloraz emocjonalny jest silniejszy niż inteligencja.
Podłączone przedmioty są w stanie śledzić nasze działania, analizować nasze zachowania i sprawiać, że nasze codzienne życie staje się łatwiejsze i przyjemniejsze.
Technologia cyfrowa jest teraz w stanie nas poruszyć.
Reklama zawsze grała na emocjonalnym przewodzie, aby uwieść konsumenta, ale wraz z eksplozją Internetu, kognitywny handel stał się ważniejszy.
Twoja kampania marketingowa musi zatem być w stanie dotknąć klienta końcowego, pokazując mu możliwe korzyści w jego rozwoju osobistym.
Pamiętaj, że emocje – zarówno pozytywne, jak i negatywne – są podstawą wielu decyzji Twoich klientów!
7 – Ułatwianie współpracy.
Innowacyjność jest obecna na wszystkich poziomach w firmie: ważne jest, aby dać każdemu szansę.
Szkolenia, burze mózgów – bardzo często pracownicy w firmie nie dzielą się swoimi pomysłami w obawie przed wyśmianiem lub zignorowaniem.
Ale często to właśnie pomysły, których jesteś najmniej pewien, sprawdzają się najlepiej.
Dlatego nie wahaj się zachęcać do dzielenia się informacjami w firmie.
8 – Jak zostać profesjonalnym marketerem – naucz się budować lojalność po sprzedaży.
Współpraca musi być kontynuowana nawet po dokonaniu zakupu.
W istocie, opinie klientów na temat Twojego produktu lub usługi będą decydującym czynnikiem w jego rozwoju.
Co więcej, klient poczuje się wysłuchany i zrozumiany: będzie bardziej skłonny do lojalności wobec Twojej marki.
Co więcej, mogą oni stać się ambasadorami Twojej marki. Dlatego konieczne jest zindywidualizowanie komunikacji z celem.
Ważne jest również posiadanie narzędzi do raportowania i analizy zachowań konsumentów.
Marketing jest nauką opartą na danych, a ich analiza pozwoli jedynie udoskonalić Twoją strategię.
9 – Pomyśl o alternatywnych źródłach finansowania.
Jeśli masz genialny pomysł, ale nie masz wsparcia finansowego, nie wpadaj w panikę!
Nowe sposoby finansowania istnieją dzięki technologii cyfrowej, zwłaszcza dzięki serwisom crowdfundingowym.
Pojawia się również wiele serwisów crowdfundingowych ukierunkowanych na konkretne sektory.
Nie brakuje rozwiązań dla przedsiębiorców, czy to poprzez finansowanie partycypacyjne, publiczne czy prywatne.
10 – Jak zostać profesjonalnym marketerem – podziel się swoim doświadczeniem.
Nie wahaj się podzielić swoimi doświadczeniami z zakresu marketingu, czy to wewnątrz firmy, czy na zewnątrz.
Taka praca zdalna i jej ewolucja są często niezrozumiane lub zdegradowane bezpośrednio do aspektu reklamowego tylko.
Dzielenie się umiejętnościami podczas szkoleń pomoże innym działom i partnerom zrozumieć Ciebie i lepiej zrozumieć cel tego zawodu: widoczność firmy, czy to offline czy online.