Jak wyróżnić firmę na rynku
Możliwe, że znasz swój sektor działalności na wylot.
Ale istnieje pewien margines pomiędzy Tobą a firmą na szczycie podium i musisz wprowadzić strategię, która Ci to umożliwi.
Jeśli chcesz wejść do konkretnego sektora, poświęcenie czasu na bezpieczne rozpoczęcie działalności niekoniecznie jest najlepszym rozwiązaniem.
Czasami lepiej jest szybko się zadomowić, nawet jeśli oznacza to zmianę biznesu po drodze.
Aby później ugruntować swoją pozycję w sposób trwały.
W takim razie, jak wyróżnić firmę na rynku i pokonać konkurentów?
Dokonaj „właściwego” wyboru
Oczywiście, pewnie już o tym wiesz, ale i tak trzeba o tym wspomnieć.
Wybór sektora działalności jest kluczowy, ponieważ decyduje o tym, co stanie się potem.
Rozpoczęcie działalności na nasyconym rynku nie jest najlepszą decyzją, ponieważ będziesz musiał stawić czoła wielu konkurentom.
Zamiast tego wprowadzaj innowacje, aby stać się najbardziej atrakcyjną firmą w swoim sektorze.
To właśnie tutaj Twoi klienci znajdą powód, aby podejść do Ciebie, a nie do Twojej konkurencji.
Stwórz swój sektor! Opracuj rewolucyjny pomysł, na który nikt wcześniej nie wpadł.
Twoja firma wyrobi sobie renomę i trudno będzie Cię pokonać.
Można również wybrać inwestycję w sektorze rozwijającym się, ponieważ jest tam mniejsza presja, a wzrost powinien być szybki, ale płynny.
Opracuj swoją wizję
Jaki jest kierunek, w którym chcesz podążać? Jakie są cele krótko- i długoterminowe?
Odpowiedzi na te pytania muszą być zdefiniowane już od samego początku.
Nie będziesz w stanie szybko zadomowić się na rynku, jeśli nie wyznaczysz kursu, a Twoi pracownicy mogą Cię po drodze porzucić.
Bez jasnej wizji prawdopodobnie będziesz podejmował decyzje, które nie mają wiele wspólnego z postępem projektu biznesowego, co spowolni Twój rozwój.
Wręcz przeciwnie, jeśli wiesz, dokąd zmierzasz, będziesz w stanie przewidzieć sytuacje, a tym samym zwiększyć rozwój swojego biznesu.
Podobnie, znając kierunek, Twoi pracownicy zrobią wszystko, co w ich mocy, aby szybko osiągnąć cele.
Przyjęcie elastycznego modelu biznesowego
Elastyczność jest ważnym atutem, szczególnie gdy Twój biznes jest w fazie beta rozwoju.
Twój model biznesowy powinien pozostać na tyle elastyczny, aby można go było zmienić, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Pomimo szeroko zakrojonych badań przed rozpoczęciem działalności, możliwe jest, że rzeczywistość rynkowa doprowadzi do zmiany modelu biznesowego, który pierwotnie wymyśliłeś.
Nawet jeśli trudno jest przewidzieć reakcje, zawsze możesz przyjąć założenia dotyczące zmian przed wprowadzeniem produktu lub usługi.
Co da Ci większą elastyczność, gdy przyjdzie czas na zmiany i nie zmarnuje czasu na rozwój.
Uwaga: kiedy kierujesz swoje produkty do odbiorców B2C, rentowność osiąga się szybciej niż w przypadku pracy w B2B.
Po prostu dlatego, że decyzja o zakupie jest podejmowana szybciej przez jednostki.
Bądź więc przygotowany na reakcję, jeśli będziesz musiał zmienić cel.
Nie zaniedbuj swoich klientów
Pierwsi konsumenci Twojego produktu lub usługi są nadal najważniejsi!
To właśnie dzięki nim Twój biznes nabierze rozpędu.
Przyciągnij ich szybko, spraw, by byli zadowoleni i by chcieli do Ciebie wracać.
Twoim celem jest skłonienie konsumentów do zakupu produktu tak szybko, jak to możliwe.
Jednym ze sposobów na to jest ustalenie stosunkowo niskiej ceny, dzięki czemu można przyciągnąć wiele osób od samego początku.
Następnie musisz spróbować utrzymać ich powrót.
Dobrym sposobem na to jest pytanie ich o opinię na temat produktu przez cały czas i słuchanie ich opinii, tak aby Twoja firma mogła rozwijać się zgodnie z ich oczekiwaniami.
Nie zapominaj, że zadowolony klient, na którego zwracasz uwagę, powie o Twoim produkcie innym.
Pierwsi konsumenci są najlepszymi ambasadorami Twojej marki.
Zastanów się nad sposobem dystrybucji
Należy dokładnie określić środki dystrybucji.
Jak wszystkie strategiczne aspekty Twojej firmy, polityka dystrybucji jest integralną częścią procesu rozwoju.
Czy potrzebujesz intensywnej dystrybucji, czy masz niezbędne do tego zapasy?
Czy charakterystyka Twojego produktu pod względem kruchości lub trwałości pozwala Ci na stworzenie długich kanałów dystrybucji?
Przeanalizuj również czynniki zewnętrzne, które będą miały wpływ na Twoją strategię: jak działają konkurenci?
Jakie są zwyczaje Twoich klientów?
Rozwijanie tego myślenia i udzielanie wszystkich odpowiedzi będzie miało zasadnicze znaczenie dla umożliwienia szybkiego osiągnięcia celu.
Pokaż swoją przewagę konkurencyjną
Upewnij się, że Twoja oferta odpowiada na rzeczywistą potrzebę w najbardziej efektywny sposób.
Daj swoim klientom dobry powód, aby kontynuowali współpracę z Tobą lub dołączyli do Ciebie.
Co jest dominującą siłą Twojej firmy, której nie mają Twoi konkurenci?
Przekaż to tak, aby Twoi klienci znali Twoją przewagę konkurencyjną na pamięć.
I byli w stanie promować ją wśród innych osób, jeśli tylko zostaną o to poproszeni.
Teraz już wiesz, jak wyróżnić firmę na rynku i być zawsze o krok dalej, niż najwięksi rywale z branży.