Growth Marketing
Kiedy jesteś przedsiębiorcą, czasami trudno jest zrobić krok w tył od swoich działań.
W gorączce zadań do wykonania w rekordowo krótkim czasie, dni mijają szybko.
Przedsiębiorca musi jednak poświęcić kilka minut, kilka godzin, aby oczyścić umysł i skupić się na rzeczywistych potrzebach swoich klientów.
Wszystkie decyzje muszą być podejmowane z myślą o grupie docelowej.
Poznaj swoich klientów na wylot, abyś mógł się do nich zwrócić w najlepszy sposób, w najlepszym czasie i przy użyciu najlepszych narzędzi.
Wzrost, inne podejście do tradycyjnego marketingu.
Chociaż wzrost jest dyscypliną marketingową, działa w zupełnie inny sposób.
Podczas gdy rolą marketera jest rozwijanie świadomości, widoczności i rozważań na temat produktu wśród określonej grupy odbiorców.
Z drugiej strony, ekspert ds. wzrostu będzie optował za wizją 360°.
Interesując się wszystkimi etapami życia firmy, niezależnie od tego, czy chodzi o akwizycję, transformację, lojalność czy polecenia.
Będzie on obserwował podróż klienta w całości, aby zagwarantować płynne i spójne doświadczenie.
Cel? Aby zmaksymalizować rezonans i konwersje.
Ostatecznym celem specjalisty wzrostu będzie sukces w oferowaniu wysokiej jakości doświadczenia.
Aby to zrobić, warto zadbać o moment, w którym Twój target zrozumie korzyści płynące z Twojej oferty i chętnie ją przetestuje.
To właśnie ten moment może mieć ogromny wpływ na Twój współczynnik konwersji.
Przyjmij nastawienie na rozwój.
Przedsiębiorcy, aby ogarnąć wzrost, musicie pamiętać o kilku rzeczach.
1. Growth Marketing – nie ma magicznej formuły.
Jedna strategia może działać dobrze w jednej firmie, a nie być skuteczna w innej.
Dlatego bardzo ważne jest spersonalizowanie założeń w zależności od sektora, celu, specyfiki firmy.
2. Mała zmiana może przynieść duże rezultaty.
Czasami to właśnie poprzez wprowadzenie drobnych zmian można uzyskać największe rezultaty.
Na przykład, zmiana sformułowania wezwania do działania lub jego koloru może zwiększyć liczbę kliknięć.
Dlatego tak ważne jest ciągłe testowanie i poddawanie w wątpliwość swoich pomysłów i stosowanych rozwiązań.
3. Wszystkie pomysły i formaty są dobre do wykorzystania.
Specyfika wzrostu polega na tym, że nie ma żadnych ograniczeń w jego wdrażaniu.
Można go zaadaptować do narzędzi cyfrowych, ale także do bardziej tradycyjnych, wbrew wielu wcześniejszym wyobrażeniom.
Najważniejsze to nie stawiać sobie ograniczeń i słuchać swojego klienta.
4. Postaw się w sytuacji swojego celu, aby być jak najbardziej trafnym.
Poświęć czas na zrozumienie, do kogo kierujesz swoje działania, zanim pośpiesznie przetestujesz jakiś pomysł.
Daj sobie czas na przygotowanie odpowiedzi, która wywoła pozytywną reakcję i dyskusję.
Buduj empatię i zaufanie, zamiast nadmiernie biznesowych przemówień, które są często postrzegane jako bezosobowe.
5. Zachowaj prostotę.
Wdrażając rozwiązanie, trzymaj się przesłania, które chcesz przekazać i ogranicz informacje nieistotne.
Aby Twoje pomysły przyniosły efekty, musisz umieć przekazać jasny i skuteczny komunikat.
Growth Marketing – przyjęcie podejścia naukowego.
Aby zrobić marketing wzrostu, konieczne jest przyjęcie podejścia naukowego. Oto 6 kroków, które należy wykonać:
1. Zdefiniuj swój cel.
2. Wymień wszystkie kanały, z których korzystają Twoi klienci i na których mógłbyś się potencjalnie pozycjonować.
3. Przyjmij założenia, aby osiągnąć swój cel.
Nie ograniczaj się w liczbie hipotez i pozostań otwarty na propozycje.
Najbardziej oczywiste rozwiązanie nie zawsze daje najlepsze rezultaty.
Bądź również otwarty na rozwiązania inne niż cyfrowe.
Wszystko jest możliwe i może być przetestowane.
Poznaj swoich klientów na wylot.
Aby móc postawić najbardziej trafne hipotezy, należy poznać ich zachowania zawodowe i osobiste.
Ich zwyczaje konsumpcyjne, ich niespodziewane potrzeby, preferowane kanały, czynniki wpływu, na które są wrażliwi…
4. Ustal priorytety swoich pomysłów.
Sporządź listę możliwości i uszereguj je według łatwości wdrożenia, szans powodzenia…
Ta lista będzie Twoją mapą drogową.
5. Testuj swoje hipotezy z regularną częstotliwością.
Nawet jeśli kilka razy Ci się nie uda, pozostań zmotywowany i wyznaczaj sobie terminy.
100% zwycięzców próbowało szczęścia.
Mimo że faza ta stała się bardzo powszechna, ma ona jednak sens w tym przypadku.
Nie zniechęcaj się po kilku niepowodzeniach, ostatnia opcja może być najlepsza.
Szkoda byłoby to przegapić!
6. Wykorzystaj swoje wyniki do podejmowania kolejnych decyzji.
Przykład jednej z platform wynajmujących mieszkania jest idealny do zobrazowania tej metody.
Rynek nowojorski miał bardzo mało rezerwacji, gdy firma zaczynała swoją działalność w USA.
Po wypróbowaniu kilku rozwiązań, które nie przyniosły oczekiwanych rezultatów, dyrektor generalny wysunął pewną hipotezę.
Mówiła ona, że przyczyną niskiego wskaźnika rezerwacji była niska jakość zdjęć w ogłoszeniach.
Sam wykonał nowe zdjęcia dla kilku mieszkań i zaktualizował ich oferty na swojej platformie.
Bardzo szybko rynek nabrał rozpędu.
Od tego czasu właścicielowi, który zarejestruje się na stronie, systematycznie oferowana jest sesja zdjęciowa jego mieszkania.
Jak więc widać, sam dobry pomysł na biznes nie wystarczy, potrzeba jeszcze zadbać o detale.
Growth Marketing – pomyśl o jutrze.
Wczesne dni wzrostu były naznaczone małymi „sztuczkami”, aby uzyskać wyniki bardzo szybko.
Ale nie można budować marki polegając wyłącznie na tego rodzaju podejściach.
Ważne jest, aby mieć wizję, misję, poprzez swoje wiadomości.
A nie serię szybkich zwycięstw, które nie będą miały żadnego wpływu na firmę jako całość.
Aby ugruntować swoją markę w sposób stabilny w swojej dziedzinie, musisz pomyśleć o brandingu.
Jest to niezbędny filar dla Twojego rozwoju.
Nie będzie to kwestia jednego czy dwóch rozwiązań.
Ale raczej sumy wartości, które są Ci drogie i które będą kierować Twoimi przyszłymi decyzjami.
W istocie, poza robieniem obrotów, ważne jest, aby uzyskać pewną społeczną legitymację w swoim ogólnym podejściu do przedsiębiorczości.
Twoi klienci będą zainteresowani tym, jak zebrałeś pieniądze.
Jakie były Twoje motywacje (zaangażowanie w ochronę środowiska? zaangażowanie społeczne?).
Ten dowód społeczny utwierdzi Twoich klientów w przekonaniu, że wybierają firmę, która jest zgodna z ich filozofią życia.
Jako przedsiębiorca będziesz musiał również zadbać o inny aspekt w swojej strategii komunikacji: pisanie tekstów.
Jest to umiejętność, z której marketer korzysta każdego dnia…
Tekst opisu postu na Instagramie, tekst na górze reklamy na Facebooku, tekst strony docelowej, tekst e-maila onboardingowego, e-maila canvassingowego…
Istotne jest, aby ją pielęgnować i doskonalić.
Ta technika jest prawdziwą kopalnią złota, jeśli chodzi o zwiększanie świadomości i widoczności Twojej marki.
Poza wpływem Twojej firmy, jest to doskonałe źródło biznesu.
Zaangażujesz przyszłych klientów, a oni pozwolą Ci poszerzyć grono czytelników, reagując na Twoje publikacje.
Jest to koło sukcesu, w którym można tylko zyskać na widoczności.
Jest to jedna z najbardziej niedocenianych umiejętności wśród przedsiębiorców.
Aby odnieść sukces w byciu coraz bardziej angażującym na portalach społecznościowych, stawiaj na regularność i testowanie.
W rzeczywistości, zmieniając swoje zwroty i hasła, będziesz w stanie wykryć dobre praktyki dla udanego zaangażowania.
Krótko mówiąc, przyjmij podejście wzrostowe, nawet na portalach społecznościowych!
Jeśli czegoś nie zrobisz, to nie poznasz skutków.
Najlepszym sposobem na rozwój firmy jest zakasanie rękawów.
Nawet jeśli nie jesteś ekspertem w niektórych zadaniach, zachowaj motywację i próbuj dalej.
Porażka to tylko krok, który poprowadzi Cię do sukcesu.
I tak nic nigdy nie idzie zgodnie z planem; możesz być mile zaskoczony!