Dlaczego start-upy pozyskują fundusze
Po powstaniu, start-upy muszą się rozwijać i pozyskiwać fundusze.
Ich kwoty, często sięgające kilku milionów zł, nie przestają przyciągać uwagi.
Ale z jakiego powodu trwa taki wyścig o finansowanie? Konieczność czy dążenie do popularności?
Dlaczego start-upy pozyskują fundusze? Przyjrzyjmy się temu.
Tworzenie szumu, więcej niż motywacja
Rozgłos jest niezbędny dla firmy, która dopiero co rozpoczęła działalność, a wyścig o fundusze jest coraz częstszy.
Niektóre start-upy nie zawsze są nagłaśniane przez media ze względu na ich wielkość i ograniczoną ilość informacji, które mogą rozpowszechniać, dlatego rozważają inne sposoby.
Dlatego, aby się wyróżnić, nie wahają się masowo komunikować o swoich zbiórkach, aby zyskać większą widoczność.
Zbieranie funduszy, nie zawsze stosowne
Bardzo często pieniądze pozyskane przez firmy pozwalają im na uruchomienie i jeszcze większy rozwój działalności.
Fundraising ma zazwyczaj określony cel. Ich celem jest zaspokojenie ważnych potrzeb w firmie.
Ale dla wielu z nich zebrane pieniądze wyparowują tak szybko, jak się pojawiły.
Niektórzy znajdują się nawet w sytuacji „spalania gotówki”.
Konkretnie oznacza to wykorzystanie pieniędzy na pokrycie wydatków do czasu odzyskania rentowności.
I aby poradzić sobie z tym problemem, wiele firm przeprowadza kilka rund finansowania.
Powstaje efekt pętli, który nie zawsze jest korzystny dla firmy.
Rzeczywiste trudności
Pomimo znacznych nakładów finansowych, nie zawsze udaje się osiągnąć rentowność.
Złe zarządzanie przepływami pieniężnymi jest jedną z głównych przyczyn takiego stanu rzeczy.
Zbyt wielu menedżerów, mając w ręku znaczną ilość pieniędzy, nadal ma tendencję do wydawania bez liczenia kosztów, bez martwienia się o poniesione straty.
Innym udaje się zebrać pieniądze, ale nie udaje im się rozwinąć biznesu tak, jak by tego chcieli i w wyznaczonym terminie.
Faza przygotowawcza
Fundraising to także sposób na wpływanie na przyszłych inwestorów.
A w sieci informacje krążą szybko.
Choć ten sposób finansowania jest powszechny, nie należy zapominać, że nic nie jest z góry wygrane, choćby po to, by przekonać inwestorów.
Zanim będziesz mógł skorzystać z finansowania zapewnianego przez kampanię fundraisingową, musisz przygotować pitch – https://www.doradcawbiznesie.pl/prezentacja-inwestorska-czyli-skuteczny-pitch-deck-startupu/
A faza przygotowawcza wymaga czasu.
Musisz zaprezentować się im z solidnym biznesplanem i umysłem ze stali.
Oprócz tego, że musisz odpowiedzieć na ich pytania, będziesz musiał pokazać im swoją determinację i wiarę w swój projekt.
Jeśli ty w to nie wierzysz, oni nie uwierzą w to za ciebie.
Start-upy czasami w szalonym pośpiechu zbierają ogromne sumy pieniędzy.
Dla niektórych firm jest to punkt kulminacyjny w rozwoju ich działalności.
Dla innych duże pieniądze nie są koniecznością.
W każdym razie pamiętaj, że choć te kwoty mogą być częścią sukcesu start-upu, to nie jest to regułą.
W najlepszym przypadku przyczyniają się one jedynie do jego rozwoju.