Cechy dobrego menedżera
Kategorie:

Cechy dobrego menedżera

Avatar
Opublikowane przez

Cechy dobrego menedżera

W firmie, menedżer musi być szanowany.

Szacunek, jakim darzony jest przedsiębiorca, nie ma na celu zaspokojenia jego ego, ale osiągnięcie jego celów.

Ponieważ w dzisiejszych czasach szef nie może już zachowywać się jak wszechwładny tyran, ale musi sprzyjać pracy zespołowej.

Myśl o swojej władzy jako o skutecznym zarządzaniu, a nie zarządzaniu strachem.

Wpływ kryzysu na rolę menedżerów

Według badań naukowych bycie menedżerem w obecnym czasie nie jest łatwe.

Kontekst kryzysowy wymaga umiejętności utrzymania motywacji zespołu (42%) oraz zachowania spójności między nim (41%), tak aby nie działał na siebie wzajemnie.

Jak wynika z ich odpowiedzi, menedżerowie są świadomi, że są istotnym ogniwem w firmie i starają się odgrywać swoją rolę na wszystkich frontach.

Zdefiniuj, co rozumiesz pod pojęciem „szacunek”

Oprócz uprzejmości, szacunek jest pojęciem, które różni się w zależności od wrażliwości.

Sam fakt, że każdy ma swoją własną definicję szacunku, jest wystarczającym powodem, aby przedsiębiorca podał swoją wersję słowa „szacunek”.

Czy chodzi o pracę zespołową, szacunek dla własnego słowa czy zaangażowanie w życie społeczne?

Aby uniknąć wszelkich wątpliwości, należy jasno określić hierarchię wartości.

Bądź przekonany o wartości swojej pasji

Oczywiście, zawsze jest to bardziej uspokajające, aby śledzić kogoś, kto jest pasjonatem swojego zawodu i firmy.

On lub ona stymuluje ludzi wokół siebie, dając im niesamowitą siłę i energię.

Wszyscy mamy tę umiejętność w sobie, ale czasami musimy nad nią popracować, aby ją obudzić.

Nadaj sens temu, co robisz, aby poinformować o celach swoich ludzi.

Zachęcaj innych do doskonalenia się

Kiedy pracownicy przestają być zmotywowani lub produkcja spowalnia, czasami trzeba trochę potrząsnąć ludźmi.

Po to, aby pomóc im osiągnąć nowy poziom i dalej się rozwijać.

Wbrew powszechnemu przekonaniu, lider musi być gotów sam włożyć pracę – bez obawy, że zejdzie z piedestału.

W końcu Twoi pracownicy zawsze będą szanować tych, którzy ich inspirują.

Pamiętaj jednak, aby zachować otwarty umysł, ponieważ niektórzy mogą mieć trudności z tolerowaniem Twojej postawy.

Słuchaj więcej innych niż siebie

Słuchanie pracowników, którzy już myślą o tym, co im odpowiesz, nie jest słuchaniem.

Kiedy masz zamiar udzielać odpowiedzi zamiast słuchać, blokujesz kreatywność drugiej osoby i sprowadzasz ją do roli dworzanina lub wykonawcy.

Niektórzy ludzie lubią mówić, inni wylewać słowa, a jeszcze inni wolą słuchać słów innych niż rozwiązywać problemy.

Niestety, wiedza nie jest już w posiadaniu jednej osoby. Trzeba być otwartym na pomysły innych.

Takie jest też życie przedsiębiorcy.

Cechy menedżera na obecne czasy

Zapytani pracownicy o cechy menedżera w pracy, o to, co jest ważniejsze niż przed kryzysem, udzielili miarodajnych odpowiedzi.

Bez zaskoczenia odzwierciedlają całą paletę cech idealnego menedżera:

  • słuchanie (67%),
  • umiejętność wycofania się (57%),
  • dostępność (52%),
  • umiejętność wprowadzania innowacji (47%),
  • zachęcanie do autonomii i inicjatywy (45%),
  • dobre definiowanie misji (45%).

Z drugiej strony, pracownicy oczekiwali „jasnych celów” jako priorytetu (57%).